احکام نگاه کردن

ساخت وبلاگ

-نگاه کردن مرد به بدن زن نامحرم چه با قصد لذت و چه بدون آن حرام است و نگاه کردن به صورت و دستها اگر به قصد لذت باشد حرام است ولي اگر بدون قصد لذت باشد مانعي ندارد و نيز نگاه کردن زن به بدن مرد نامحرم حرام مي‏باشد و نگاه کردن به صورت و بدن و موي دختر نابالغ اگر به قصد لذت نباشد و به واسطه نگاه کردن هم انسان نترسد که به حرام بيفتد اشکال ندارد، ولي بنابر احتياط بايد جاهايي را که مثل ران و شکم معمولا مي‏پوشانند نگاه نکند.

2434 -اگر انسان بدون قصد لذت به صورت و دستهاي زنهاي اهل کتاب مثل زنهاي يهود و نصارا نگاه کند در صورتي که نترسد که به حرام بيفتد اشکال ندارد.
2435 -زن بايد بدن و موي خود را از مرد نامحرم بپوشاند بلکه احتياط واجب آن است که بدن و موي خود را از پسري هم که بالغ نشده ولي خوب و بد را مي‏فهمد و به حدي رسيده که مورد نظر شهواني است بپوشاند.
2436 -نگاه کردن به عورت ديگري حرام است اگر چه از پشت‏شيشه يا در آئينه يا آب صاف و مانند اينها باشد و احتياط واجب آن است که به عورت بچه مميز هم نگاه نکنند. ولي زن و شوهر مي‏توانند به تمام بدن يکديگر نگاه کنند.

2437 -مرد و زني که با يکديگر محرمند اگر قصد لذت نداشته باشند مي‏توانند غير از عورت به تمام بدن يکديگر نگاه کنند.
2438 -مرد نبايد با قصد لذت به بدن مرد ديگر نگاه کند و نگاه کردن زن هم به بدن زن ديگر با قصد لذت حرام است.

2439 -عکس برداشتن مرد از زن نامحرم حرام نيست، ولي اگر براي عکس برداشتن مجبور شود که حرام ديگري انجام دهد مثلا دست به بدن او بزند يا نظرش به صورت زينت‏شده او يا به ساير بدن او بيافتد، نبايد عکس او را بردارد.و اگر زن نامحرمي را بشناسد، در صورتي که آن زن متهتک نباشد نبايد به عکس او نگاه کند.
2440 -اگر در حال ناچاري زن بخواهد زن ديگر، يا مردي غير از شوهر خود را تنقيه کند، يا عورت او را آب بکشد بايد چيزي در دست کند که دست او به عورت نرسد و همچنين است اگر مرد بخواهد مرد ديگر ديگري، يا زني غير زن خود را تنقيه کند يا عورت او را آب بکشد

احکام شرعی...
ما را در سایت احکام شرعی دنبال می کنید

برچسب : احکام حجاب, نویسنده : مهدی آئین پرست ainparast بازدید : 2040 تاريخ : يکشنبه 3 شهريور 1392 ساعت: 4:22